Nederlandse Maaltechnologie
Pressing the limits

In samenwerking met The Attic nam Blonddesign het bedrijf NMT onder de loep. Een uitgebreide analyse was nodig om de volledige omgeving in kaart te brengen. Wat het communicatievraagstuk nog complexer maakte, is de deskundigheid van het vak. NMT is namelijk gespecialiseerd in het realiseren van machines, waarbij de maaltechnologie in verwerkt is. Denk hierbij aan palletiseermachines die veevoer kunnen produceren, maar niet alleen in de veeteelt industrie zijn deze machines bruikbaar. Ook de biomassa en recycle industrie zijn deze machines inzetbaar.

Al snel kwamen we erachter dat NMT geen eenduidige corporate communicatie voert. Tijdens de realisatie van het marketingcommunicatie plan hebben we ook gekeken naar hoe we de corporate communicatie kunnen verbeteren. NMT onderscheid zich namelijk in het feit dat men continu bezig is met ontwikkelingen en blijvend de grenzen verleggen. Met de nieuwe claim: “Pressing the limits” zorgen we ervoor dat de klant en het product centraal staan. 

Marketingcommunicatie strategie

Het is dan namelijk van essentieel belang dat de volgende punten bewerkstelligd worden:
Duidelijk maken dat het merk/product er is;
Duidelijk maken wat het is (welk voordeel);
Ervoor zorgen dat het gekocht wordt.

Ambassadeursstrategie
Daarnaast moet NMT de twee belangrijkste stakeholders (huidige klanten en het eigen personeel) niet vergeten, want deze kunnen uiteindelijk het verschil maken. Door de stakeholders in te zetten in deze strategie als ambassadeur, optimaliseren we de samenwerking tussen in- en externe communicatie.

Alles groeit. De doelgroep staat midden in het proces van groeien. In dit proces groeit niet alleen de klant en zijn belanghebbende, maar ook NMT. Door samen te groeien werken we aan het meest efficiënte productieproces. 

Met dit concept leggen we een directe associatie met “Pressing the limits”, omdat NMT samen met de klant tot het uiterste gaat om de optimale groei te realiseren. 

Similar Projects